torstai 22. tammikuuta 2015

Väljempi arki ja blogille uusi nimi

Aloitin tän vuoden alusta tekemään vajaata työviikkoa, eli mulla on noin 3 vapaata per viikko. Vuorotyöstä johtuen vapaat menee miten sattuu ja tällä viikolla olin kokonaiset kaksi päivää töissä. Tänään olen ollut vapaalla, kuten vielä seuraavat neljä päivää!
Tätä luksusta kestää tosin vain neljä kuukautta, koska kesän luultavasti painan duunia sata prossasesti niska limassa :( Elokuussa kun esikoinen aloittaa koulun (apua!!), niin jatkan luultavasti lyhennettyä.

En ole kylläkään käyttänyt näitä ensimmäisiä viikkoa kovin hyvin hyödyksi lasten kannalta. Ollaan oltu lähinnä kotosalla ja olen keskittynyt kaappien raivaamiseen. Onneksi on ollut niin surkeat ja vaihtelet kelit, ettei retket ole kauheesti houkuttanutkaan!
Nyt on kuitenkin kaikki kaapit ja vaatehuone siivottu ja aurinkokin on alkanut taas viihtyä tuolla taivaalla, joten eiköhän meilläkin aleta enemmän liikkumaan taas ihmisten ilmoilla :)

Tämä päivä on mennyt vielä lähinnä siivoillessa ja ruokakaappiin täudennystä hakiessa, koska mulla on harvinainen vapaapäivä myös lapsista. Molemmat pojat on nimittäin tänään hoidossa. Huomena, kuten yleensä muutenkin pikku-J on mun kanssa kotona ja iso-J neljä tuntia aamupäivällä eskarissa.









Kun ei tarvitse töissäkään olla kokoaikaa, niin keksin jopa blogille viimein uuden nimen! Esikoisen mielestä se ei ollut typerä, joten päätettiin se laittaa :D

2 kommenttia:

  1. Ihana, "se ei ole typerä joten käytetään nyt sitä". :D Hyvä ja osuva nimi kyllä!

    Miulla on tänään ensimmäinen hoitovapaapäivä sen jälkeen kun Ellu aloitti päiväkodin. Kauhea ongelma kun olisi niiiiin paljon asioita mitä haluaisi tehdä, ja sitten samalla haluaisi vain maata lattialla ja antaa ipanan kiipeillä ja pomppia päällä. Onneksi näitä "ylimääräisiä" vapaapäiviä on ainakin juhannukseen asti, ehkä tässä vielä ehtii kaikenlaista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihania tulevia arkivapaita sinnekin! Ja tervetuloa töissäkäyvien äitien joukkoon :) Mä luulen, että jossain vaiheessa tuo siivousinto varmasti ainakin itsellä laantuu, mutta teillähän on tietysti eriasia kun saatte laittaa uutta kotia :)

      Poista