sunnuntai 27. lokakuuta 2013

Laskettu aika

Ei, en ole raskaana! :D
Tasan viisi vuotta sitten koitti mun siihen astisen elämäni ehkä odotetuin päivä, kun mulla oli esikoiseni laskettu aika. No, se maaginen päivä tuli ja meni, MITÄÄN ei tapahtunut :) Tähtihetkeä saatiin odottaa vielä viikko ja sitten syntyi rakas poikamme <3 Eli ensi viikolla meillä juhlitaan 5-vuotiasta!

Se odotettu laskennallinen syntymäpäivä on kuitenkin syöpynyt varmaan ikuisiksi ajoiksi mun mieleeni (niinkuin monella mullakin äidillä? :D) ja sen innoittamani ajattelin kerrata millaisia syntymäpäiväkakkuja olen neljänä edellisenä vuotena tehnyt..
Kuvat löysin ikävä kyllä vain kolmesta. 2-v. kakku on mysteerisesti hävinnyt johonkin bitti-avaruuteen tai en ainakaan sitä löytänyt mistään tietokoneen syövereistä :(

1-v.
Tavallinen kermakakku, mutta ihan hyvin onnistunut. En ollut vielä tuolloin tutustunut kakun leivonnan, saatika koristelun saloihin! :)


2-v.
Pyöreä kermapäällysteinen myös. Koristeeksi olin yrittänyt taiteilla jotain auton tapaista, mutta ei siitä sen enempää... Oikeestaan aika hyvä, ettei kuvaa löytynyt, aika pohjanoteeraus... :D

3-v.
Vuonna 2011 innostuin noista marsipaani ja sokerimassa koristuksista ja sen jälkeen kakut ovat olleet enemmän tai vähemmän marsipaanipäällysteisiä. Tähän Muumien syysjuhla-kakkuun olen kyllä aika tyytyväinen :)


4-v.
Viime vuonna olikin sitten aivan ehdotonta, että mun piti leipoa AB-kakku. Olen muuten ihan tyytyväinen lopputulokseen, paitsi lintujen osalta. H huomautti vasta sen jälkeen, kun olin valmis, että linnuilta puuttuu pyrstöt... Ovat ehkä hieman kaljun oloisia, mutta ei se tunnelmaa latistanut :D


5-v.
???
Sankari on toivonut ralli-kakkua. Saa nähdä mitä keksin... ;)

4 kommenttia:

  1. Vau miten hienoja kakkuja! Erityisesti tuo AB-kakku on ihan loistava, en mie oisi huomannut mitään pyrstöjen puuttumisesta.

    Miunkin tekisi niin mieli panostaa Ellun synttärikakkuun, mutta saas nyt nähdä... :D Pitäisi löytää jokin idioottivarma koristeluresepti.

    Ja tuo laskettu aika... Miulla se iskostui päähän niin selvästi,että olen joka kerta kirjoittamassa sitä johonkin, kun kysytään Ellun syntymäpäivää. Meilläkin lapsi muuten syntyi viikko lasketun ajan jälkeen! Mites teillä muuten nuoremman kanssa kävi, syntyikö hänkin lasketun ajan jälkeen?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Harjoittelemalla sitä oppii, mun ensimmäiset marsipaani-väkerrykset oli kyllä aika kamalia :D

      Molemmat pojat on syntyneet viikko lasketun jälkeen ja synnytykset oli muutenkin aika identtiset :)

      Poista
    2. Kiitos tiedosta! Jostain luin, että jokaisella naisella olisi se oma raskausaikansa, eli jos yksi raskaus on kestänyt viikon yli lasketun ajan, niin se olisi se todennäköisempi raskaudenkesto seuraavallakin kerralla. Teen nyt sitten tutkimusta. :D

      Poista